Kysy lakimieheltä

Suomen Lakimiesliitto järjestää 100 vuotiaan Suomen kunniaksi Kysy lakimieheltä -päivän lauantaina 9.9.2017 kello 11-14. Päivä on osa Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden ohjelmaa.

Oikeudellista neuvontaa kaipaavat kansalaiset pääsevät päivän aikana keskustelemaan lakimiesten kanssa yleisistä heitä askarruttavista oikeudellisista kysymyksistä sekä lakimiehen ammatista.

Lakimiehet antavat tempauksen ajan maksutonta yleisen tason oikeudellista neuvontaa. Päivän aikana ei siten ole mahdollista laatia asiakirjoja tai hoitaa muita toimeksiantoja.

Tempaus järjestetään Espoossa, Helsingissä, Hämeenlinnassa, Kuopiossa, Oulussa, Rovaniemellä, Tampereella, Turussa ja Vantaalla. Joensuussa tilaisuus järjestetään poikkeuksellisesti 15.12.2017.

Kysy Lakimieheltä -päivä järjestetään seuraavissa paikoissa:

Espoo Sellon kirjasto (Leppävaarankatu 9)
Helsinki Narinkkatori
Hämeenlinna Kaupunginkirjasto (Lukiokatu 2)
Joensuu (15.12.) Uusi oikeustalo
Kuopio Pääkirjasto (Maaherrankatu 12)
Oulu Rotuaari (McDonaldsia vastapäätä)
Rovaniemi Kauppakeskus Revontuli
Tampere Koskikeskus
Turku Hansatori
Vantaa Myyrmäki

Lakimies ja oikkari, tule mukaan!
Onnistuneen tempauksen järjestämiseksi tarvitsemme apuasi. Tule mukaan keskustelemaan ja antamaan oikeudellista neuvontaa kansalaisille.
Ilmoittaudu mukaan tästä. Voit ilmoittautua mukaan myös sähköpostitse ira.hietanen@lakimiesliitto.fi tai puhelimitse 0400320790.

Eikö päivää järjestetä kotikaupungissasi? Haluaisitko päivän myös kotikaupunkiisi?
Ota yhteyttä ira.hietanen@lakimiesliitto.fi / 0400320790

Miksi kysy lakimieheltä -päivä järjestetään?
Naapurimaassamme Norjassa vastaavanlaista päivää (Juristdagen) on järjestetty menestyksekkäästi jo yli kymmenen vuoden ajan. Norjassa lakimiehet ovat vastanneet päivän aikana jopa 18 000 kansalaisten esittämään kysymykseen. Suomen Lakimiesliitto uskoo, että samankaltaiselle tempaukselle on myös Suomessa kysyntää.

Päivän tarkoituksena on tuoda lakimiehet kansalaisten keskelle keskustelemaan ja antamaan oikeudellista yleisen tason neuvontaa. Ihmisten tieto omista oikeuksista ja oikeusturvasta voi olla hyvinkin puutteelista. Tarkoituksenamme on tapahtuman kautta lisätä kansalaisten tietoutta oikeuksistaan ja siitä mistä oikeudellista neuvontaa voi saada muinakin päivinä.

Ira Hietanen
lakimies