Tule mukaan talkoisiin - Kysy lakimieheltä päivä 9.9.2017.

Kysy lakimieheltä -päivä järjestetään ensimmäistä kertaa lauantaina 9. syyskuuta kello 11-14. Nimensä mukaisesti vapaaehtoiset lakimiehet ympäri Suomea jalkautuvat antamaan maksutonta yleisen tason oikeudellista neuvontaa kansalaisille.

Tule mukaan!
Kysy lakimieheltä -päivä järjestetään Helsingissä, Hämeenlinnassa, Kuopiossa, Oulussa, Rovaniemellä, Tampereella ja Turussa. Joensuussa tilaisuus järjestetään poikkeuksellisesti 15.12.2017. Onnistuneen tempauksen järjestämiseksi tarvitsemme apuasi. Tule mukaan keskustelemaan ja antamaan oikeudellista neuvontaa kansalaisille.

Ilmoittaudu mukaan tästä. Voit ilmoittautua mukaan myös sähköpostitse ira.hietanen@lakimiesliitto.fi tai puhelimitse 0400320790.

Kysy Lakimieheltä -päivä järjestetään seuraavissa paikoissa:

Helsinki Narinkkatori
Hämeenlinna
Joensuu (15.12.)
Kuopio
Oulu
Rovaniemi
Turku

Eikö päivää järjestetä kotikaupungissasi? Haluaisitko päivän myös kotikaupunkiisi?
Ota yhteyttä ira.hietanen@lakimiesliitto.fi / 0400320790

Miksi kysy lakimieheltä -päivä järjestetään?

Naapurimaassamme Norjassa vastaavanlaista päivää (Juristdagen) on järjestetty menestyksekkäästi jo yli kymmenen vuoden ajan. Norjassa lakimiehet ovat vastanneet päivän aikana jopa 18 000 kansalaisten esittämään kysymykseen. Suomen Lakimiesliitto uskoo, että samankaltaiselle tempaukselle on myös Suomessa kysyntää.

Päivän tarkoituksena on tuoda lakimiehet kansalaisten keskelle keskustelemaan ja antamaan oikeudellista yleisen tason neuvontaa. Ihmisten tieto omista oikeuksista ja oikeusturvasta voi olla hyvinkin puutteelista. Tarkoituksenamme on myös tapahtuman kautta lisätä kansalaisten tietoutta oikeuksistaan ja siitä mistä oikeudellista neuvontaa voi saada muinakin päivinä.

Ira Hietanen
lakimies