Lakimiespäivä 2017

Valtakunnallinen Lakimiespäivä on perinteisesti koonnut yhteen noin joka kymmenennen maamme lakimiehen. Päivä antaa tiiviin katsauksen päivänpolttaviin kysymyksiin, lainsäädännön ja yhteiskunnan kehitykseen, mutta myös ajattelemisen aihetta ihmisistä työn takana.

Tänä vuonna teemana on SUOMI 100 vuotta. Mielenkiintoisia alustuksia ja puheenvuoroja on odotettavissa niin juristeilta kuin ammattikuntaa läheltä seuraavilta asiantuntijoilta. Aiheina mm. kyberrikollisuus, johtamisen muutos ja Suomi oikeusvaltiona. Keynote -puheen pitää Euroopan investointipankin varapääjohtaja Alexander Stubb. Päivän juontaa toimittaja Kirsi Heikel.

Mukana ovat myös perinteiset elementit, kuten K. J. Ståhlberg -mitalin luovuttaminen ja yrittäjyyspalkinnon sekä parhaan oikeustieteen opiskelijatyönantajan palkinnon jakaminen. Lakimiesmessuilla on tarjolla alan koulutus- ja kustannustoimintaa, pankki-, vakuutus- ja sijoitustoimintaa, alan järjestöjä ja julkaisuja sekä monia muita tuotteita ja palveluja. Myös oikkareiden rekrymessut järjestetään osana Lakimiespäivää.

Valtioneuvoston kanslia on liittänyt XLV Lakimiespäivän 6.10.2017 Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden 2017 ohjelmaan. Lue lisää Suomi100-sivulta.

Tervetuloa Lakimiespäivään!