Palvelut ja jäsenedut

Jo opiskelijajäsenenä saat käyttöösi liiton monipuoliset palvelut ja edut kalenteria ja lomamökkejä lukuun ottamatta. Lakimiesliitolla on myös monipuolinen opiskelijatoiminta, johon voit osallistua.

Kuuluessasi Lakimiesliittoon:

• Saat turvaa työelämässä

Lakimiesliitto auttaa henkilökohtaisesti työelämän eri tilanteissa. Neuvontamme auttaa kaikissa työlainsäädäntöön liittyvissä tilanteissa kuten työsopimuksen laatimisessa, kesätöihin tai työpaikan vaihdokseen liittyvissä kysymyksissä, irtisanomisen uhatessa, perhepoliittisissa vapaissa tai vaikkapa vuosilomiin liittyvissä asioissa.

Annamme vuosittain myös palkkasuositukset niin opiskelijoiden, kuin valmistuneidenkin osalta. Palkkasuositukset toimivat hyvänä pohjana palkkaneuvotteluille!

Oikeudenmukaisuuden edistäminen, oikeusvaltiosta huolehtiminen sekä laadukkaan lainsäädännön takaaminen ovat Lakimiesliiton keskeisiä tehtäviä. Annamme vuosittain useita lausuntoja ja teemme aloitteita oikeudenhoidon kehittämiseksi. Lakimiesliitto on vahva yhteiskunnallinen vaikuttaja.

Lakimieskunnan yhteiskunnallinen asema perustuu laadukkaaseen yliopistokoulutukseen. Teemme yhteistyötä oikeustieteellistä koulutusta antavien yksiköiden kanssa ja pidämme huolta lakimieskoulutuksen laadusta työmarkkinoiden tarpeet huomioiden.

Lakimiesliiton urapalveluiden avulla saat oman urasi jo opiskeluaikana lentoon. Käytössäsi on Lakimiesrekrytointi, jonka kautta löydät mielenkiintoisimmat työpaikat jo opiskeluaikana.  Saat henkilökohtaista ohjausta kokeneilta ammattilaisilta oman työhakemuksen, ansioluettelon tai LinkedIn-profiilin kehittämiseen. Lisäksi voit osallistua Lakimiesliiton mentorointiohjelmaan, jossa jo valmistuneet lakimiehet tukevat ja auttavat opiskeluvaiheessa olevaa ammatillisessa kehityksessä. Pääset myös osallistumaan lukuisiin ammatillisia valmiuksia kehittäviin maksuttomiin urakoulutuksiin.

• Löydät verkostot

Lakimiesliiton tapahtumissa pääset tutustumaan ja keskustelemaan eri aloilla ja tehtävissä toimivien juristien kanssa. Tapahtumat keräävät vuosittain tuhansia juristeja ja juristin alkuja yhteen niin koulutuksien ja seminaarien kuin kulttuurin ja urheilunkin pariin. Kaikki liiton tapahtumat ovat tarkoitettu myös opiskelijoille. Vuosittain Lakimiesliitto järjestää noin 100 tilaisuutta ympäri Suomen.

• Saat etuja ja alennuksia

• Lakimiesuutiset

• Sähköinen lakimiesmatrikkeli

• Apurahat ja stipendit

• Alennuksia matkoista, majoituksista, lehdistä ja vakuutuksista

• Kuulut Suomen parhaimpaan oikkariyhteisöön

Lakimiesliiton opiskelijatoiminta yhdistää Suomen kaikki oikkarit. Liiton opiskelijatoiminnasta vastaa kaksi opiskelija-asiamiestä, jotka auttavat sinua kaikessa palveluihimme, työelämään ja opiskeluun liittyvissä asioissa.

Järjestämme vuosittain erilaisia tapahtumia ja koulutuksia. Opiskelijoille lähtee 3-5 kertaa vuodessa opiskelijoiden oma uutiskirje.

Tutustu lisää opiskelijatoimintaamme tästä.