Opiskelijatapahtumat

Oikkarit ovat tärkeä osa Lakimiesliittoa. Voit osallistua opiskeluaikana liiton monipuoliseen opiskelijatoimintaan. Ethän unohda, että käytössäsi on kaikki liiton palvelut ja edut kalenteria ja lomamökkejä lukuun ottamatta!

Lakimiesliiton fuksi-infot

Lakimiesliitto järjestää syksyisin, heti lukuvuoden alussa, uusille oikeustieteen opiskelijoille infotilaisuuden ainejärjestökohtaisesti kaikilla opiskelupaikkakunnilla. Tilaisuudessa kuulet ajankohtaista tietoa lakimiesammatista, työmahdollisuuksista sekä liiton tarjoamista eduista ja palveluista, sekä pääset tutustumaan liitossa eduistasi huolehtiviin henkilöihin. Tapahtumista saat lisätietoa ainejärjestösi fuksioppaasta tai Lakimiesliiton opiskelija-asiamiehiltä.

Työnhakukurssit ja uraillat

Lakimiesliitto järjestää työnhakukursseja tai urailtoja kaikilla opiskelupaikkakunnilla yhteistyössä paikallisen ainejärjestön kanssa. Kurssin ja paneelien sisällöt ovat suunniteltu siten, että ne soveltuvat erinomaisesti sekä opintojensa alkuvaiheessa, että myös valmistumista lähellä oleville opiskelijoille. Tarkoituksena on antaa laaja kokonaiskuva tulevien juristien työmahdollisuuksista koko työmarkkinakentällä. Kursseilla päivitetään myös työsopimusoikeuden osaamista, sekä neuvotaan menestyksekkään työhakemuksen sekä cv:n tekemisessä.

OTH - Oikkari tekee hyvää

Oikkari tekee hyvää on oikeustieteen opiskelijoiden hyväntekeväisyystapahtuma, joka järjestetään Helsingissä loppukeväästä. Ohjelmaan kuuluu excursioita eri alan toimijoihin, jotka esittäytyvät juristityönantajina sekä esittelevät lakimiesammatissa mahdollisuuksia toimia hyväntekijänä. Päivä päättyy iltajuhliin, jonka sisäänpääsytulot lahjoitetaan valitulle hyväntekeväisyyskohteelle.

Tutustu aikaisempien vuosien excu- ja hyväntekeväisyyskohteisiin tästä.

Liiton Arkki

Lakimiesliiton perinteinen opiskelijoiden kesätapahtuma Liiton Arkki on järjestetty vuodesta 2005 kesäpurjehduksen merkeissä aurinkoisella Suomenlahdella, Helsingin edustalla. Elokuussa järjestettävä risteily kerää oikkareita ympäri Suomea nauttimaan aurinkoisesta säästä ja hyvästä seurasta. Ilmoittautumisen alkaessa on syytä olla hereillä, sillä paikat ovat menneet perinteisesti täyteen jo ensimmäisen tunnin aikana.

Lue lisää tästä.

SAKKE

SAKKE on Lakimiesliiton parillisina vuosina järjestämä verkostoitumistapahtuma, johon osallistuu noin 250 opiskelijaa ympäri Suomen. SAKKE järjestetään parillisten vuosien syksyllä, yleensä marraskuussa. Seuraava SAKKE järjestetään seursaavan kerran siis syksyllä 2018. Katso tästä, missä SAKKE edellisinä vuosina on järjestetty.

Oikkareiden rekrymessut

Oikkareiden rekrymessut ovat perinteinen osa Lakimiesliiton valtakunnallista Lakimiespäivää. Rekrymessujen tarkoituksena on antaa opiskelijoille mahdollisuus tutustua työnantajiin, luoda kontakteja ja työllistyä, sekä toisaalta antaa työnantajille tilaisuus esittäytyä opiskelijoille. Kaikilla Suomen noin 3500:lla oikeustieteen opiskelijalla on vapaa ja maksuton pääsy rekrymessuille. Lue lisää tästä.

Lakimiespäivä kokoaa yhteen yli 1.500 lakimiestä ja oikeustieteen opiskelijaa ympäri Suomea kouluttautumaan ja verkostoitumaan. Päivä antaa tiiviin katsauksen päivänpolttaviin kysymyksiin, lainsäädännön ja yhteiskunnan kehitykseen, mutta myös ajattelemisen aihetta ihmisistä työn takana. Lisätietoa Lakimiespäivästä tästä.

Vastavalmistuneiden tilaisuudet

Lakimiesliitto kutsuu vastavalmistuneet juhlistamaan valmistumista valmistujaisjuhliin, jotka järjestetään muutaman kerran vuodessa. Lue lisää tästä.

Lisätietoa kaikista opiskelijatapahtumista saat opiskelija-asiamiehiltä.