Palvelut ja edut

Lakimiesliiton jäsenyys kannattaa.

Lakimiesliitto valvoo ammattiliittona ammatillisia etujasi ja solmittuja työehtosopimuksia. Pulmatilanteissa saat apua, ja todella kiperän paikan tullen oikeusturvavakuutus on suojanasi.

Sen lisäksi Lakimiesliitto on paljon muutakin. Jäsenedut: vakuutukset, mökit, koulutukset, mentorointiohjelma, alennukset ammattitaitoa kehittävistä kursseista ovat suosittuja jäsentemme keskuudessa. Lakimiesuutiset on kiitelty ja korkeatasoinen oikeudellisen alan yleisaikakauslehti, jonka jäsenet saavat ilmaiseksi.

Liitto toimii myös jäsentensä yhdyssiteenä ja ammatillisen identiteetin takaajana. Miksi se on tärkeää? Lakimiesten kohtuullisen hyvät palkat ja alhainen työttömyys eivät olisi mahdollisia ilman sinnikästä edunvalvontaa ja itsearvostuksen kohottamista. Työmarkkinoilla on otettava paikkansa. Tähän liitto antaa työkaluja. Lakimiesten maltilliset koulutusmäärät eivät ole palkkaneuvotteluissa ainakaan haitaksi. Koulutusmäärien päämäärätöntä kasvattamista liitto on vastustanut aina.

Opiskelijat kuuluvat liittoon opiskelijajärjestöjen kautta, maksutta. Valmistuttuaan jäseniksi liittyneet opiskelijat maksavat alennettua jäsenmaksua muutaman vuoden ajan.