Varallisuusvastuuvakuutus/Fennia

Erittäin edullinen toiminnan varallisuusvastuuvakuutus Lakimiesliiton asianajotoimintaa harjoittaville jäsenille.

Lakimiesliitto on hankkinut merkittävän laajennuksen asianajajien ja luvan saaneiden oikeudenkäyntiavustajien jäsenetutarjontaan. Jäsenillä on nyt mahdollisuus saada erittäin edullinen varallisuusvastuuvakuutus Lakimiesliiton välityksellä. Liiton yhteistyökumppanina toimii vakuutusyhtiö Fennia.

Asianajajilla ja luvan saaneilla oikeudenkäyntiavustajilla tulee olla vakuutus toiselle aiheutetun taloudellisen vahingon varalta. Uusi jäsenetu on tarkoitettu etenkin 1-5 juristia työllistäville asianajo- ja lakiasiaintoimistoille.

Vakuutuksen hintaesimerkkitaulukko (vakuutusmäärä 200.000 €):

Henkilömäärä

Hinta 4 000€ omavastuulla

313,50€

465,30€

621,50€

Hinta 1 200€ omavastuulla

381,70€

567,60€

757,90€

Hinta 600€ omavastuulla

1003,20€

Edun voi hyödyntää, kun ryhmään kuuluvan toimiston/yrityksen lakimiehistä:

• yli puolet ovat Lakimiesliiton jäseniä

• ja lisäksi yhden toimittava asianajajana tai luvan saaneena oikeudenkäyntiavustajana.

Lakimiesliiton jäsenyyden (tai jäsenyydet) voit osoittaa esimerkiksi Lakimiesliiton jäsenkortilla.

Vakuutuksen voimassaoloalue on Suomi.

Varallisuusvastuuvakuutus on vakuutusturva toiminnassa aiheutuneiden puhtaiden taloudellisten vahinkojen varalle. Asianajotoiminnassa se korvaa sopimuskumppanille tai kolmannelle osapuolelle tuottamuksellisesti aiheutetun varallisuusvahingon, josta vakuutettu on voimassa olevan oikeuden mukaan vahingonkorvausvelvollinen. Asianajan vastuuvakuutusta koskevat ohjeet edellyttävät, että asianajajalla on varallisuusvastuuvakuutus, jonka vakuutusmäärä on vähintään 170.000 euroa (200 000 euroa 1.1.2016 alkaen). Luvan saaneilla oikeudenkäyntiavustajilla tulee olla vastaava vakuutus.

Sovellettava vakuutusehto on kulloinkin voimassa oleva varallisuusvastuuvakuutuksen vakuutusehto YT 315. www.fennia.fi

Lisätietoja varallisuusvastuuvakuutuksesta antaa Lakimiesliitossa:

Tommi Rainerma, puh. 09 8561 0335, tommi.rainerma@lakimiesliitto.fi

Jäsenedun myötä saat mahdollisuuden tarkistaa myös henkilökohtaisen turvasi tason kokonaisvaltaisella turvakartoituksella Fennian asiantuntijan kanssa. Kartoitus antaa parhaan kuvan nykyisestä turvatasostasi ja sen riittävyydestä yllättävissä tilanteissa. Mikäli tarvetta täydentäviin vakuutuksiin on, saat saman tien ehdotuksen itsellesi ja perheellesi optimoidusta turvaratkaisusta. Tätä varten voit varata ajan joko lähimmästä Fennian konttorista, verkkosivuilta osoitteesta www.fennia.fi tai soittamalla numeroon 010 503 8818.