Akavalaiset yrittäjät AKY

Lakimiesliiton strategiassa tähdennetään muun muassa toimintaa yrittäjäjäsenten tukijana. Tavoitteena on parantaa Liiton yrittäjäjäsenten toimintaedellytyksiä sekä kehittää entisestään Liiton tarjoamia jäsenpalveluja. Yksi uusi avaus tavoitteen saavuttamiseksi on Akateemiset yrittäjät AKY -yhdistys, jonka Lakimiesliitto, Suomen Ekonomit, Tekniikan Akateemiset ja Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ovat yhdessä perustaneet yrittäjäjäsenilleen. Nimi vaihtunut 30.5.2018 AKY - Akavalaiset yrittäjät, kun Akavan yrittäjät ja itsensätyöllistäjät ry ja Akateemiset yrittäjät AKY ry yhdistivät voimansa.

Jo perustamisvaiheessa edellä mainittujen liittojen yrittäjäjäsenmäärä ja sitä kautta AKYn jäsenmäärä on yhteensä noin 5000. Yhdistys on myös hyväksytty Suomen Yrittäjien toimialajärjestöksi. AKY toimii jäsenjärjestöjensä yhteistyöelimenä yrittäjyyteen liittyvissä asioissa oli sitten kyse yrittäjäkoulutuksesta, yrittäjäedellytysten edistämisestä tai yrittäjätapahtumista. Lisätietoja AKYsta löytyy osoitteesta www.aky.fi.

Yrittäjät ja ammatinharjoittajat ovat siis edelleen jäseninä omissa liitoissaan ja heillä on käytettävissään omien liittojensa tarjoamat yrittäjäedut sekä -palvelut. Yhteistyön myötä jäsenliittojen yrittäjäjäsenet voivat hankkia itselleen Suomen Yrittäjien laajan palvelupaketin  95 euroa/vuosi (v. 2021). Palvelupaketti avaa pääsyn Suomen Yrittäjien jäsenetuihin, mutta se ei sisällä jäsenyyttä sen paikallisyhdistyksissä. Tietoa palvelupakettien sisällöstä ja tilaus Suomen Yrittäjien sivuilta. Jotta saat Lakimiesliiton yrittäjäjäsenpostia, muistathan tarkistaa ajantasaiset tietosi Lakimiesliiton jäsenrekisteriin.