AKYsta yksi Suomen suurimmista yrittäjäjärjestöistä

Akavalaiset yrittäjät ovat yhdistäneet voimansa. Jatkossa akavalaiset yrittäjät tunnetaan nimellä AKY - Akavalaiset yrittäjät, joka on samalla yksi Suomen suurimmista yrittäjäjärjestöistä.

AKYyn kuuluu yhteensä 21 järjestöä ja sen piirissä on noin 16 000 yrittäjää. Yhdistyksen vuosikokous valitsi puheenjohtajaksi Timo Saranpään sekä varapuheenjohtajiksi Salla Luomanmäen ja Mika Uusi-Pietilän. Saranpää on yrittäjä ja Suomen Ekonomien puheenjohtaja, Luomanmäki Akavan Erityisalojen toiminnanjohtaja ja Uusi-Pietilä on yrittäjä sekä Suomen Yrittäjien hallituksen jäsen.

AKY - Akavalaisten yrittäjien uusi hallitus 2018:

• Timo Saranpää, Suomen Ekonomit, puheenjohtaja
  • Salla Luomanmäki, Akavan Erityisalat, varapuheenjohtaja
  • Mika Uusi-Pietilä, Tekniikan akateemiset TEK, varapuheenjohtaja
  • Jarmo Mäkelä, Kuntoutusalan Asiantuntijat
  • Juha Häkkinen, Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA
  • Kai Lindell, Suomen Lakimiesliitto
  • Minna Hälikkä, Agronomiliitto
  • Paula Huotelin, Suomen Arkkitehtiliitto SAFA
  • Annarilla Ahtola, Suomen Psykologiliitto
  • Heta Piirto, Suomen Puheterapeuttiliitto
  • Annika Pohjolainen, Suomen Eläinlääkäriliitto

AKY - Akavalaiset yrittäjät on korkeakoulutettujen yrittäjäjärjestö. AKY kokoaa yhteen Tekniikan akateemiset TEKin, Suomen Ekonomien, Suomen Lakimiesliiton, Yhteiskunta-alan korkeakoulutettujen, Suomen Farmasialiiton, DIFF – Ingenjörerna i Finlandin, Suomen Puheterapeuttiliiton, Suomen Arkkitehtiliitto SAFAn, Tradenomiliitto TRAL:n, Suomen Psykologiliiton, Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n, Suomen Eläinlääkäriliiton, Teollisuustaiteen Liitto Ornamon, Agronomiliiton, Insinööriliiton, Akavan Erityisalojen, Kirkon akateemiset AKIn, Kuntoutusalan Asiantuntijoiden, Yksityisalojen Esimiehet ja Asiantuntijat YTY, Akavan sairaanhoitajat ja TAJAn sekä Tieteentekijöiden liiton yrittäjäjäsenet.

Lisätietoja:

Jaana Meklin, työelämäasioiden päällikkö Lakimiesliitto, puh. 0400 741686, 09 8561 0324.

Timo Saranpää, AKYn puheenjohtaja, puh. 050 5236 005.