Enterprise 2018 -tapahtuma

Seitsemännet valtakunnalliset #Enterprise2018 – Teknologiayrittäjyyspäivät järjestettiin Tampereen Komediateatterissa tiistaina 13.11.2018. Tapahtuman järjestäjiä olivat Tampereen Teknillinen Seura, Tekniikan akateemiset TEK, Suomen Ekonomit ja Suomen Lakimiesliitto. Päivän teemana tänä vuonna oli Älyttömästi älyä eli keskustelua ja esimerkkejä tekoälyn mahdollisuuksista.

Tilaisuudessa  käytiin vilkasta keskustelua ja puhujina oli monipuolinen kattaus alansa parhaita asiantuntijoita. Tilaisuuden aloitti Perttu Pölönen, joka puhui Teknologisen murroksen suurista kysymyksistä. Häntä seurasi Erkki Oja: Tekoäly ja koneoppiminen Ison Datan analyysissä ja  Cristina Andersson: Ihmisiä ja robotteja – Älykkäästi yhdessä kohti parempaa maailmaa.

Päivän aikana kuultiin myös Mari Wallsin esitys Uudesta Tampereen yliopistosta ja siitä, miten pystymme entistä paremmin vastaamaan työelämän muutokseen.

Risto Ikäheimo kertoi omasta urastaan ja kokemuksestaan: Leikkijohtajan 44 vuoden polku Lappset Group Oy:n tarinassa. Lisäksi kuultiin Timo Ali-Vehmaksen esitys: Tietoa tiedosta - Ennakoiva yhteiskunta ihmisten ehdoilla ja Erkki Yli-Juutin kertomana nopeasti kehittyvään teknologiaan liittyvistä IPR-haastesta - case AI.

Päivän päätöspuheenvuoron piti aina yhtä innostava puhuja Bruce Oreck: Adapting to uncertainty – Learning to embrace change in your life.

Tilaisuuteen osallistui yli 200 kuulijaa.