Oikeusguru

Sinustako Oikeusguru 2020?

Suomen Lakimiesliitto ja Historian ja yhteiskuntaopin opettajien liitto HYOL ry järjestävät yhteistyössä Oikeusguru-kilpailun lukiolaisille toista kertaa tänä vuonna. Kilpailussa mitataan lukiolaisten oikeudellista ajattelua ja lakitietoa sekä tutustutetaan lukiolaisia oikeustieteen opiskeluun.

Kilpailun alkukilpailu järjestettiin 11. marraskuuta sähköisesti yli 80 lukiossa ympäri Suomen. Oikeusguru-finaaliin valikoituu alkukilpailun kahdeksan parasta lukiolaista.

Huom. Oikeusguru-kilpailun finaali siirretään pahentuneen koronatilanteen vuoksi ja finaali järjestetään 15. helmikuuta 2021. Alkuperäinen finaalipäivä oli 15.12.

Kilpailun palkinnot

Palkinnot kilpailussa ovat vertaansa vailla: Itä-Suomen yliopisto ja Lapin yliopisto myöntävät kumpikin hakemuksesta opinto-oikeuden oikeusnotaarin ja oikeustieteen maisterin tutkintoihin ilman valintakoetta yhdelle Oikeusguru-kilpailun finaalissa menestyneelle. Mikäli hakijoita on enemmän kuin aloituspaikkoja, valitaan hakeneista finaalissa parhaiten sijoittunut.

Kilpailun tukijat vuonna 2020

Vuoden 2020 kilpailua tukevat Alma Talent Oy ja Asianajotoimisto Castrén & Snellman.

Alma Talent Oy

Alma Talent on Suomen johtava bisnes- ja juridisen kirjallisuuden kustantaja. Kustannamme aidot, alkuperäiset Suomen Laki -teokset ja tuotamme Suomen Laki -hakupalvelua, josta löydät lainsäädännön, oikeuskäytännön ja esityöt jatkuvasti päivittyen.

Asianajotoimisto Castrén & Snellman

Castrén & Snellman on 240 hengen asianajotoimisto, jonka ovet avautuvat Helsingistä koko maailmaan. Tarjoamme asiakkaillemme kaikki liikejuridiikan palvelut. Olemme vastuullisuuden edelläkävijä asianajoalalla ja rakennamme kestäviä menestystarinoita. https://www.castren.fi/

Kilpailun säännöt

Katso vuoden 2020 kilpailusäännöt täältä