Oikeusguru

Sinustako Oikeusguru 2020?

Oikeusguru-kilpailu jatkuu taas syksyllä 2020!

Suomen Lakimiesliitto ja Historian ja yhteiskuntaopin opettajien liitto HYOL ry järjestävät jälleen tänä syksynä Oikeusguru-kilpailun lukiolaisille. Kilpailun alkukilpailu järjestetään 11. marraskuuta sähköisesti kaikissa mukaan ilmoittautuneissa lukioissa ja finaali kahdeksalle parhaalle Helsingin käräjäoikeudessa 15. joulukuuta. Kilpailussa mitataan lukiolaisten oikeudellista ajattelua ja lakitietoa sekä tutustutetaan lukiolaisia oikeustieteen opiskeluun.

Palkinnot kilpailussa ovat vertaansa vailla: Itä-Suomen yliopisto ja Lapin yliopisto myöntävät kumpikin hakemuksesta opinto-oikeuden oikeusnotaarin ja oikeustieteen maisterin tutkintoihin ilman valintakoetta yhdelle Oikeusguru-kilpailun finaalissa menestyneelle. Mikäli hakijoita on enemmän kuin aloituspaikkoja, valitaan hakeneista finaalissa parhaiten sijoittunut.

Ilmoittautuminen vuoden 2020 Oikeusguru-kilpailuun on alkanut! Ilmoittautuminen tapahtuu oman yhteiskuntaopin opettajan kautta täällä. Ilmoittautumisaika päättyy 2. marraskuuta.

Kilpailun tukijat vuonna 2020

Vuoden 2020 kilpailua tukevat Alma Talent Oy ja Asianajotoimisto Castrén & Snellman.

Alma Talent Oy

Alma Talent on Suomen johtava bisnes- ja juridisen kirjallisuuden kustantaja. Kustannamme aidot, alkuperäiset Suomen Laki -teokset ja tuotamme Suomen Laki -hakupalvelua, josta löydät lainsäädännön, oikeuskäytännön ja esityöt jatkuvasti päivittyen.

Asianajotoimisto Castrén & Snellman

Castrén & Snellman on 240 hengen asianajotoimisto, jonka ovet avautuvat Helsingistä koko maailmaan. Tarjoamme asiakkaillemme kaikki liikejuridiikan palvelut. Olemme vastuullisuuden edelläkävijä asianajoalalla ja rakennamme kestäviä menestystarinoita. https://www.castren.fi/

Kilpailun säännöt

Katso vuoden 2020 kilpailusäännöt täältä