Uutisen päiväys

31.08.2015← Takaisin

Hae mukaan Lakimiesliiton opiskelijamentorointiohjelmaan!

Lakimiesliiton mentorointiohjelma opiskelijoille jatkuu nyt lukuvuosittain toteutettavana vuoden mittaisena ohjelmana.

Mentorointi on kahden henkilön välinen luottamuksellinen ohjausprosessi, jossa kokeneempi kollega eli mentor ja työiältään nuorempi mentoroitava eli aktor tapaavat sopiminaan aikoina säännöllisesti vuoden kestävässä ohjelmassa. Aktor eli mentoroitava voi tapaamisissa pohtia ja esitellä opiskeluunsa, työhönsä ja uraansa liittyviä kysymyksiä, mentorin tehtävänä on kommentoida, kysellä, haastaa, kannustaa jne. Mentoroinnin merkitys urakehityksen kannalta on empiirisesti todistettu.

Lakimiesliiton opiskelijamentorointiohjelmassa mentoreina toimivat jo muutaman vuoden työelämässä olleet juristit. Mentoreiden taustat ja työtehtävät ovat monipuolisia.

Koska ohjelmassa on rajattu määrä paikkoja, emme voi luvata, että kaikki hakijat pääsevät mukaan ohjelmaan. Hakuvaiheessa painotetaan erityisesti hakijan motivaatiota, valitun ryhmän monipuolisuutta, sekä aktorieiden tavoitteiden yhteensopivuutta ohjelmaan lupautuneiden mentoreiden kokemukseen. Kiinnitä siis erityistä huomiota täyttäessäsi kysymyksiä liittyen motivaatioon ja tavoitteisiin.

Mentorointiohjelma alkaa kick-off-tilaisuudella 13.10.

Hae mukaan ohjelmaan osoitteessa: https://my.surveypal.com/Opiskelijamentorointi-2015

Hakuaika ohjelmaan on 31.8.-20.9.2015

Lisätietoja ohjelmasta puhelimitse