Uutisen päiväys

06.09.2019← Takaisin

Muistilista Lakimiesliiton palveluista uusille fukseille

Olemme koonneet uusille fukseille lyhyen muistilistan Lakimiesliiton parhaista palveluista, joista kerroimme teille fuksi-infoissa syksyn aikana. Lista toimii myös oivana kertauksena liiton eduista ja palveluista myös vanhemmille opiskelijoille!

Toivotamme kaikki uudet fuksit tervetulleeksi osaksi Lakimiesliittoa ympäri Suomea!

Ainejärjestösi jäsenenä sinusta tulee automaattisesti myös Lakimiesliiton jäsen. Tällöin saat käyttöösi kaikki Lakimiesliiton edut ja palvelut. Tässä tiivistetty lista yksistä liiton parhaista palveluista ja eduista opiskelijoille!

Tapahtumat
Kaikki Lakimiesliiton tapahtumat ovat avoimia myös opiskelijoille, minkä lisäksi liitto tarjoaa myös suoraan opiskelijoille tarkoitettuja tapahtumia, joita ovat esim. loppuvuodesta järjestetyt työelämätapahtumat ympäri Suomea.

Vuoden hienoin ja suurin tapahtuma on tänä vuonna Lakimiespäivä, joka järjestetään Helsingin Messukeskuksessa Lakimiesliiton 75. juhlavuoden kunniaksi suurempana kuin koskaan! Ohjelmaan kuuluu mm. opiskelijoille suunnatut Rekrymessut, jossa on mahdollista tavata alan työnantajia yksityiseltä ja julkiselta sektorilta. Tapahtumassa on mukana myös huipputason puhujia Suomesta ja ulkomailta. Päivän kruunaa koko juristikunnan yhteinen iltajuhla teemalla “kaikkien aikojen vuosijuhla”, jossa pääsemme fiilistelemään vuosijuhlatunnelmaa eri vuosikymmenniltä. Lakimiespäivän liput myyvät hurjaa tahtia, joten varmista omasi mahdollisimman nopeaa osoitteesta: www.lakimiespaiva.fi

Urapalvelut
Urapalveluiden puolella Lakimiesliitto tarjoaa laadukkaita mentorointipalveluita juuri opiskelijoille suunnatun mentorointiohjelman kautta. Osallistumalla mentorointiohjelmaan, saat itsellesi henkilökohtaisen mentorin, jonka kanssa pääset kehittymään vapaamuotoisen ohjelman kautta.
Lisätietoja ohjelmasta: https://www.lakimiesliitto.fi/palvelut-ja-edut/mentorointi/  (HUOM. OPISKELIJAMENTOROINNIN HAKU ON KÄYNNISSÄ 29.9. ASTI)
Mentoroinnin eduista voit lukea lisää: https://www.lakimiesliitto.fi/blogi/mentorointi-kannattaa/

Lakimiesliitossa on myös nyt oma uravalmentaja Heidi Hännikäinen. Heidi tarjoaa kaikille liiton jäsenille uravalmenusta maksutta. Mikäli omat urasuunnitelmasi pohdituttavat, niin lähde sparrailemaan ideoitasi Heidin kanssa, jolla on vuosikymmenten kokemus korkeakoulutettujen ammattilaisten valmennuksesta.
Voit olla Heidiin yhteydessä vapaamuotoisesti joko puhelimitse tai sähköpostilla:
Puh: puh. 040 352 3281
Mail: heidi.hannikainen@lakimiesliitto.fi

Työ- ja virkasuhdeneuvonta
Lakimiesliitto tarjoaa jäsenilleen myös maksutonta työ- ja virkasuhdeneuvontaa tilanteessa kuin tilanteessa. Neuvontalakimiehiimme Petteriin ja Minnaan voit olla yhteydessä mihin tahansa työsuhteeseen liittyvässä asiassa, oli se vaikkapa työsopimuksen tekeminen, tai orastava erimielisyys työsuhteen ehdoista työnantajan kanssa. Mikään asia ei ole liian pieni heille ratkottavaksi, joten ota rohkeasti yhteyttä!

Yhteystiedot:
Petteri Kivelä (julkinen sektori)
Puh: 09 8561 0345 ja 041 458 0038
Mail: petteri.kivela@lakimiesliitto.fi

Minna Rahja (yksityinen sektori)
Puh. 09 8561 0338 ja 041 458 0035
Mail: minna.rahja@lakimiesliitto.fi
(1.12.2019 alkaen yksityisen sektorin neuvonnasta vastaa taas perhevapaalta palaava Moa Fanta)

Työttömyyskassa
Kun sinulla on voimassa oleva työsopimus, kannattaa liittyä myös Lakimiesten omaan työttömyyskassaan. Lakimiesten työttömyyskassa on yksi Suomen edullisimmista kassoista, joka maksaa ainoastaan 53€ vuodessa. Kassan maksaa työssäoloehdon täyttäneille jäsenille korotettua työttymyysturvaa, joka on huomattavasti Kelan peruspäivärahaa suurempi. Kassaan kannattaakin siis liittyä jo opiskeluaikana täyttämään työssäolosehtoa, joka on 26 viikkoa työtä, jolloin työtä on tehty enemmän kuin 18 tuntia viikossa.

Opiskelijoiden tulee liittyä työttymyyskassaan erikseen osoitteessa www.lakimiestentk.fi

Kaikissa Lakimiesliiton palveluita tai opiskelijoita koskevissa kysymyksissä voit olla yhteydessä suoraan vastaaviin henkilöihin, tai opiskelija-asiamiehiin Veli-Mattiin sekä Linneaan!