Uutisen päiväys

14.08.2018← Takaisin

Uudet opiskelija-asiamiehet on valittu!

Veli-Matti Tikkanen (oik.) ja Linnea Viherkenttä
Veli-Matti Tikkanen ja Linnea Viherkenttä ovat Lakimiesliiton uudet opiskelija-asiamiehet.

Nykyisten opiskelija-asiamiesten siirtyessä uusiin haasteisiin, aloittaa Suomen Lakimiesliiton palveluksessa kaksi uutta opiskelija-asiamiestä, oik.yo. Linnea Viherkenttä (14.8. alkaen) ja oik.yo. Veli-Matti Tikkanen (1.9. alkaen).

Helsingin yliopistossa opiskeleva Viherkenttä on toiminut aktiivisesti Pykälä ry:ssä eri tehtävissä mm. hallituksessa ja phuksikapteenina.

”Tavoitteeni on olla tuomassa Lakimiesliittoa lähelle kaikissa opintojen vaiheissa olevia opiskelijoita. On tärkeää, että opiskelijat tiedostavat kaikki liittoon kuulumisen edut ja osaavat paremmin hyödyntää liiton tarjoamia palveluita. Tuleville vuosille haasteita tuo esimerkiksi valtakunnallinen todistusvalinta, ja on erityisen tärkeää, että Lakimiesliitto on eturintamassa vastaamassa koulutuspoliittisiin muutoksiin ennakoivasti ja aktiivisesti. Liiton tulee olla vahva ja asiantunteva toimija, joka kuuntelee jokaisen jäsenen toiveita”, linjaa Viherkenttä.

Lapin yliopistossa opiskeleva Tikkanen toimii tällä hetkellä Lapin yliopiston ylioppilaskunnan edustajiston varapuheenjohtajana, ja aiemmin hän on toiminut mm. Artikla ry:n hallituksen opintovastaavana.

”On mahtavaa päästä tekemään tätä työtä meidän mahtavan yhteisön eteen, joka on myös itselle henkilökohtaisesti hyvin tärkeä. Tässä tehtävässä haluan keskittyä erityisesti edunvalvontaan, sillä oikkareiden etu koulutuspolitiikassa ja työelämässä ei tapahdu automaattisesti, vaan se vaatii aktiivista vaikuttamista. En myöskään malta odottaa, että pääsen järjestämään oikkareille ihan huikeita tapahtumia”, kommentoi Tikkanen syksyn suunnitelmia.

Karin Cederlöf jatkaa opiskelija-asiamiehenä 24.8. asti, ja Janne Hälinen siirtyy Lakimiesliiton sisällä toisiin tehtäviin 1.9. alkaen.

”Linnea ja Veli-Matti osoittivat rekryprosessin aikana kovaa motivaatiota ja näkemystä siitä, mihin suuntaan oikkaritoimintaa tulee kehittää. On mahtavaa, että voimme siirtyä uusien haasteiden pariin luottaen siihen, että Lakimiesliiton opiskelijatoiminta jää niin osaaviin käsiin”, iloitsevat väistyvät opiskelija-asiamiehet.

Uudet opiskelija-asiamiehet haluavat pitää osallistumiskynnyksen matalalla ja kehottavat ottamaan rohkeasti yhteyttä missä tahansa asiassa.

”Nähdään liiton tapahtumissa!” toivottavat Viherkenttä ja Tikkanen yhdestä suusta.

Kaikki opiskelija-asiamiehet ovat tavoitettavissa sähköpostitse (etunimi.sukunimi@lakimiesliitto.fi tai opiskelijat@lakimiesliitto.fi).