Kirjoituksen päiväys

05.04.2019← Katso kaikki blogit

Eduskuntavaalit tulevat, oletko valmis? Ami-Susanna Rajala

Eduskuntavaalit lähestyvät vauhdilla. Puolueet kampanjoivat, minkä ehtivät ja vaalimainoksissa hymyileviä kasvoja on vaikeaa olla huomaamatta ulkona kulkiessaan. Ennakkoäänestyskin on aivan nurkan takana. Nämä vaalit ovat erityiset minulle, sillä vihdoin on koittanut hetki, jolloin itse saan äänestää ensimmäistä kertaa eduskuntavaaleissa.

Tämähän on kuin joulu. Kaikille vaalit eivät ole läheskään niin merkitykselliset.
Toivomuslistallani onkin, että kaikille nuorille vaalipäivä voisi olla erityinen tilaisuus vaikuttaa, mutta tähän
mennessä toiveeni on jäänyt toteutumatta. Liian moni jättää äänensä antamatta. Mikä saisi nuoret innostumaan
vaaleista enemmän?

Ehkä emme oikein ymmärräkään, kuinka paljon vaalit vaikuttavat meihin opiskelijoihin, tulevaisuuden