Kirjoituksen päiväys

05.06.2018← Katso kaikki blogit

Lakimiesliitto tarjoaa lukuisia jäsenpalveluita opiskelijoille Sinituuli Suominen

Oikkari, älä tee samaa virhettä kuin minä – tutustuin nimittäin Lakimiesliiton tarjoamiin jäsenpalveluihin vasta opintojen loppusuoralla.

Kuinka monta Lakimiesliiton tarjoamaa jäsenpalvelua osaisit nimetä?

Kysymys herätti hämmennystä eräässä oikkariainejärjestön tapahtumassa. Pian esiin nostettiin kuitenkin liiton ehkä tunnetuin jäsenetu, postiluukusta kolahtava Lakimiesuutiset. Monet ilmoittivat myös osallistuneensa liiton opiskelijatapahtumiin tai bonganneensa kiinnostavia työpaikkoja Lakimiesrekrytoinnin kautta. Lisäksi muutama osasi kertoa, että liitolta saa maksutonta työ- ja virkasuhdeneuvontaa ja myös opiskelijajäsenillä on mahdollisuus liittyä Lakimiesten työttömyyskassaan.

Vaikuttamistyön ohella Lakimiesliitto tarjoaa jäsenilleen lukuisia palveluita ja etuja, ja lähes kaikista hyötyvät myös opiskelijajäsenet. Monipuoliseen tarjontaan kannattaa tutustua.

Tiesitkö esimerkiksi, että Lakimiesliiton Stipendirahastosta tuetaan jäsenten ammatillista kehitystä ja oikeustieteellistä tutkimusta? Tukea voi saada muun muassa vaihto-opiskeluun tai jatko-opintoihin.

Tai tiesitkö, että liitto järjestää paljon koulutuksia ja webinaareja, joihin myös opiskelijajäsenet ovat tervetulleita? Urakoulutuksista saa vinkkejä vaikkapa viestintä- ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen sekä työnhakuun. Työhakemuksen ja ansioluettelon voi puolestaan hioa kuntoon liiton edullisen CV-coachin avustuksella.

Arvokkaita vinkkejä työhön ja uraan liittyen saa myös Lakimiesliiton vuoden kestävän opiskelijamentorointiohjelman kautta. Omalta mentorilta voi saada apua moniin konkreettisiin asioihin, esimerkiksi työtehtävissä pärjäämiseen tai opintojen suunnitteluun siten, että ne tukevat parhaalla mahdollisella tavalla tavoiteltua uraa. Mentorointiohjelma onkin saanut opiskelijoilta runsaasti hyvää palautetta.

Moni opiskelija on myös saattanut osallistua liiton opiskelijatapahtumiin tai suunnitellut juhlistavansa valmistumista OTM-dinnerillä. Opiskelijatapahtumien lisäksi kannattaa seurata liiton koko tapahtumatarjontaa, sillä Lakimiesliitto järjestää vuosittain noin 100 tilaisuutta ympäri Suomen. Ohjelmassa on koulutusten ja seminaarien lisäksi muun muassa kulttuuri- ja urheilutapahtumia.

Lisäksi tarjolla on etuja ja alennuksia hotellimajoituksista vakuutusetuihin. Opiskelijat kuuluvat liittoon maksutta opiskelijajärjestöjen kautta – kannattaa siis ottaa kaikki hyöty irti ja tarkistaa sopivat jäsenedut ja –palvelut liiton nettisivuilta.

Ja jos mielessäsi on jokin etu, josta voisi olla jäsenistölle hyötyä, otetaan ehdotuksia mielellään vastaan.

Kirjoittaja on jäsenpalveluvaliokunnan opiskelijajäsen.