Kirjoituksen päiväys

09.07.2015← Katso kaikki blogit

Oikkarin kesä töissä - muista hyödyntää neuvontaa ongelmatilanteissa

Monenkin oikkarin kesä menee työskennellessä joko oman alan töissä tai muuten työskennellessä. Muista oikeutesi ja älä epäröi ottaa ongelmatilanteissa yhteyttä liiton työsuhdeneuvontaan.

Kesätyöt ovat oiva tapa saada kokopäiväistä kokemusta oman alan tehtävistä ja tutustua muihin oikkareihin ja lakimiehiin. Aina odotukset eivät kuitenkaan täyty ja kokemus voi olla jopa niinkin eppämiellyttävä, että on järkevää turvautua Lakimiesliiton neuvoihin. Kesällä tulee monesti vastaan ikäviäkin tilanteita töissä. Tyypillisesti saattaa tulla epäselvyyksiä lomarahojen tai palkkojen maksusta, työpäivien pituudesta, ylitöistä, työsuhteen ehdoista jne. Kaikenlaista on tullut meidän lakimiehillekin vastaan. Kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä Lakimiesliiton lakimiehiin jos olet ongelmatilanteessa. Ikävistä tilanteista ei tarvitse selvitä selaamalla työoikeuden oppikirjaa tai vain valittamalla kavereille viikonloppuisin. Valita meille niin voit saada hyvinkin konkreettista apua .