Yrittäjälle

Akateemiset Yrittäjät AKY

Lakimiesliitto, Tekniikan Akateemiset, Suomen Ekonomit ja Yhteiskunta-alan Korkeakoulutetut ovat perustaneet yhdessä Akateemiset Yrittäjät AKY –yhdistyksen, jonka tavoitteena on edistää korkeastikoulutettujen yrittäjien ja ammatinharjoittajien toimintaedellytyksiä sekä vastata entistä paremmin liittojen em. jäsenten toiveisiin. Lisätietoa AKYsta löytyy osoitteesta www.akateemisetyrittajat.fi.

Suomen Yrittäjät

Lakimiesliiton yrittäjäjäsenenä voit hankkia Suomen Yrittäjien palvelupaketin (joko laajan tai suppean). Lakimiesliiton jäsenet voivat  hankkia Suomen Yrittäjien erillisen palvelupaketin ilman erillistä liittymistä Suomen Yrittäjien jäseneksi. Palvelupakettien hinnat, sisällöt ja tilauslomake löydät tästä linkistä palvelupaketin tilaus.

Varallisuusvastuuvakuutus

Lakimiesliitto on hankkinut merkittävän laajennuksen asianajajien ja luvan saaneiden oikeudenkäyntiavustajien jäsenetutarjontaan. Jäsenillä on nyt mahdollisuus saada erittäin edullinen varallisuusvastuuvakuutus Lakimiesliiton välityksellä. Liiton yhteistyökumppanina toimii vakuutusyhtiö Fennia.

Akava

Ammatinharjoittajien ja yrittäjien yhteistä edunvalvontaa Lakimiesliitto tekee yhteistyössä akavalaisten liittojen kanssa. Lakimiesliiton yksityissektorin valiokunnan edustaja toimii Akavan ammatinharjoittajien ja yrittäjien työryhmässä, jonka tavoitteena on ko. jäsenistön toimintaympäristön, toimeentulon sekä osaamisen kehittäminen ja vahvistaminen. Ohessa Akavalainen-verkkolehden artikkeli sekä Akavan Tuumaamo-blogin kirjoitus AKYstä.

AYT-kassa

Lakimiesliitto on ollut valmistelemassa vuonna 1995 toimintansa aloittaneen Ammatinharjoittajien ja yrittäjien työttömyyskassan eli AYT:n perustamista. AYT-kassa maksaa jäsenilleen työttömyysajalta lakisääteisiä työttömyysetuuksia. Kassan hallinnossa toimii myös Lakimiesliiton jäseniä.

UKKO.fi ja UKKO Pro -edut

Alennusta UKKO.fi:n ja UKKO Pro -palvelun palvelumaksuista

Jos teet laskutettavaa työtä, mutta et halua perustaa sitä varten omaa yritystä, on yksi mahdollisuus käyttää laskutuspalveluita. Ne hoitavat palvelumaksua vastaan paperisodan, kuten verot ja vakuutusmaksut. AKYn jäsenjärjestöjen jäsenet saavat UKKO.fi:n laskutuspalvelun käyttöönsä 20 %:n alennuksella. Jäsenhinta on 4 % laskutuksen arvonlisäverottomasta loppusummasta (normaalihinta 5 %).
Lisäksi saat UKKO Pron kuukausimaksusta 10 % alennuksen, hinnasto alkaen 0 €/kk. UKKO Pro on tarkoitettu toiminimiyrittäjille, jotka voivat palvelun avulla automatisoida kirjanpitonsa ja säästää näin tilitoimistokuluissa. Palvelun kautta voit myös perustaa ilmaiseksi toiminimen, jos sinulla ei sellaista vielä ole.
Alennukset saa ilmoittamalla UKKO.fi:n asiakaspalveluun olevansa AKYn jäsenjärjestön jäsen. Lisätietoa UKKO.fi:n palvelusta ja palvelun käyttöönotto UKKO.fi:n sivuilta. Lisätietoa UKKO Pro -palvelusta ja palvelun käyttöönotto.
Huomaa, että työttömyysturvan kannalta laskutuspalveluiden käyttäjät katsotaan yrittäjiksi, usein sivutoimisiksi, millä on vaikutusta työttömyysturvaan.

Suomen Uusyrityskeskukset ry on julkaissut vuoden 2016 oppaan alkaville yrittäjille. Oppaan verkkoversio löytyy täältä. Laajempi Yrityksen perustamisopas löytyy jäsensivuiltamme (vaatii kirjautumisen jäsennumerolla).