Jäsenmaksut

Jäsenmaksut vuonna 2021

Jäsenmaksu on 359 euroa (sisältää Lakimiesten työttömyyskassan jäsenmaksun).

Vastavalmistuneiden jäsenmaksu on 179 euroa (valmistumispäivästä alkaen kolmen vuoden ajan. Sisältää Lakimiesten työttömyyskassan jäsenmaksun.) Valmistumisesta ei tarvitse toimittaa todistusta.

HUOM! Lakimiesten työttömyyskassan jäseneksi pitää erikseen liittyä! Lakimiesliiton jäsenmaksu sisältää työttömyyskassan jäsenmaksun vain niiden osalta, jotka ovat kassaan liittyneet

Lakimiesliitto perii jäsenmaksut suoraan jäseneltä.

• Jäsenmaksun voi maksaa yhdessä tai kolmessa erässä.
  • Vuoden 2021 jäsenmaksut lähetään erissä niille jäsenille, jotka ovat maksaneet vuoden 2020 jäsenmaksun useammassa erässä. Jokaisesta erästä erillinen lasku ja se tulee maksaa kyseisen laskun viitenumerolla.
  • Jäsenmaksujen eräpäivät ovat 15.2.2021, 17.5.2021 ja 15.9.2021. Jäsenmaksun mukana lähetettävän liitteen voit lukea täältä.

• Jäsenmaksulaskulla näkyvää summaa ei voi muuttaa omatoimisesti. Muutosten tekemiseksi tulee ottaa yhteyttä Lakimiesliiton jäsenrekisteriin: jasenrekisteri@lakimiesliitto.fi.
  • Maksamalla jäsenmaksun ajallaan, varmistat palveluiden ja jäsenetujen voimassaolon
  • Jos olet maksanut vuonna 2020 liikaa jäsenmaksua, niin se huomioidaan automaattisesti vuoden 2021 jäsenmaksulaskussa
  • Huomioithan, että jäsenmaksun maksamatta jättäminen ei ole eroilmoitus

Jos käytössä on verkkopankki, suosittelemme e-laskua. Voit ottaa e-laskun käyttöön verkkopankissa.  Ota yhteyttä omaan pankkiisi ja tee sopimus.

Kesken kauden liityttäessä maksetaan jäsenmaksua jäljellä olevilta täysiltä kuukausilta (työttömyyskassan osuus liittymiskuukauden alusta lukien). Liitosta erotessa jäsenmaksua maksetaan kuluvan kuun loppuun asti.

Jäsenmaksu on verotuksessa vähennyskelpoinen. Tarkistathan, että vähennys on huomioitu verottajan lähettämässä esitäytetyssä veroilmoituksessa.

Lakimiesliiton jäsenlaskutus uudistuu vuonna 2021 - jäsenmaksut säilyvät ennallaan

Jäsenlaskutukseen liittyvä uudistusprojekti on ollut käynnissä Lakimiesliitossa vuoden alusta alkaen. Jäsenmaksut ja alennukset säilyvät ennallaan, mutta muutoksia on tulossa laskun näkymään ja laskulla oleviin tietoihin.

Uudistuksella pyrimme siihen, että laskulta ilmenee selkeästi liiton jäsenmaksu, mahdollinen työttömyyskassan jäsenmaksu sekä mahdollinen jäsenmaksualennus. Lakimiesliiton jäsenmaksu on edelleen mahdollista maksaa yhdessä tai kolmessa erässä.

Järjestelmäuudistus aiheuttaa muutoksia myös e-laskusopimuksiin. Aiemmin tehdyt e-laskusopimukset poistetaan Lakimiesliiton toimesta. Ilmoitamme eri kanavissa, kun uusien e-laskusopimusten tekeminen on taas mahdollista. Laskuttaja on Suomen Lakimiesliitto ja tunnisteena on jäsenlaskulla oleva viitenumero.

Lisätietoja jäsenmaksuista jasenrekisteri@lakimiesliitto.fi tai puh. 09 8561 0321.

Alennetut jäsenmaksut 2021

Katso täältä alennetut jäsenmaksut.