Koronainfoa jäsenille

Koronavirusepidemian moninaiset yhteiskunnalliset vaikutukset heijastuvat myös lakimieskunnan työpaikoille ja työsuhteisiin. Olemme koostaneet jäsenillemme tietopaketin lomautuksista ja koronatilanteen aiheuttamista muutoksista työ- ja työttömyysturvalainsäädännössä sekä vinkkejä etätyössä jaksamiseen.

Muiden organisaatioiden kokoamia tietopaketteja:

Henkilökohtaista palvelua työ- ja virkasuhdeneuvonnastamme

Lakimiesliiton työ- ja virkasuhdeneuvonta on kaikkien jäsentemme, myös opiskelijajäsenten, käytettävissä. Mikäli sinulla tulee kysymyksiä lomauttamiseen tai muutoin työ- tai virkasuhteeseesi liittyen, tavoitat meidät parhaiten sähköpostitse neuvonta.yksityinen@lakimiesliitto.fi ja neuvonta.julkinen@lakimiesliitto.fi. Voit ottaa meihin yhteyttä myös puhelimitse.

Yksityinen sektori: Moa Fanta, lakimies, puh. 09 8561 0338, Minna Rahja, lakimies, puh. 09 8561 0339 ja Petteri Kivelä, lakimies, puh. 09 8561 0345

Julkinen sektori: Petteri Kivelä, lakimies, puh. 09 8561 0345

Urapalveluistamme tukea työssä jaksamiseen ja oman työn hallintaan

Koronatilanteen aiheuttamiin muutoksiin työssäsi saat tukea urapalveluistamme. Omasta työkyvystä ja osaamisesta huolehtiminen auttaa normaaliin työjärjestykseen paluuseen, kun kriisitilanne on normalisoitunut. Voit työstää ajatuksiasi itsenäisesti liiton verkkovalmennusten avulla tai keskustelemalla osaamisestasi tai uratavoitteistasi henkilökohtaisesti uravalmentajamme Heidi Hännikäisen kanssa.

Lisäksi voit keskustella uravalmentajamme kanssa luottamuksellisesti myös vaikeista työhön liittyvistä teemoista, kuten irtisanomisista ja lomautuksista. Henkilökohtaisilla keskusteluilla voidaan luoda uskoa tulevaisuuteen vaikeissakin tilanteissa. Tavoitat urapalvelumme sähköpostitse osoitteesta uravalmennus@lakimiesliitto.fi

Uravalmentajaamme Heidi Hännikäiseen saat myös yhteyden puhelimitse 09 85 610 308.