Koronainfoa jäsenille

Koronavirusepidemian moninaiset yhteiskunnalliset vaikutukset heijastuvat myös lakimieskunnan työpaikoille ja työsuhteisiin. Työsopimuslakiin ja yhteistoimintalakiin koronaviruksen vuoksi tehdyt väliaikaiset muutokset olivat voimassa 31.12.2020 saakka, mutta vuoden 2021 alusta on työlainsäädännössä palattu noudattamaan tavallisesti voimassa olevaa lainsäädäntöä.

Työttömyysturvalainsäädännössä on vielä voimassa väliaikaisia muutoksia. Ajantasaisen listan työttömyysturvasäännöksistä löydät parhaiten työttömyyskassan sivuilta.

Henkilökohtaista palvelua työ- ja virkasuhdeneuvonnastamme

Lakimiesliiton työ- ja virkasuhdeneuvonta on kaikkien jäsentemme, myös opiskelijajäsenten, käytettävissä. Mikäli sinulla tulee kysymyksiä lomauttamiseen tai muutoin työ- tai virkasuhteeseesi liittyen, tavoitat meidät parhaiten sähköpostitse neuvonta.yksityinen@lakimiesliitto.fi ja neuvonta.julkinen@lakimiesliitto.fi. Voit ottaa meihin yhteyttä myös puhelimitse.

Yksityinen sektori: Minna Rahja, lakimies, puh. 09 8561 0339
Julkinen sektori: Petteri Kivelä, lakimies, puh. 09 8561 0345

Urapalveluistamme tukea työssä jaksamiseen ja oman työn hallintaan

Koronatilanteen aiheuttamiin muutoksiin työssäsi saat tukea urapalveluistamme. Omasta työkyvystä ja osaamisesta huolehtiminen auttaa normaaliin työjärjestykseen paluuseen, kun kriisitilanne on normalisoitunut. Voit työstää ajatuksiasi itsenäisesti liiton verkkovalmennusten avulla tai keskustelemalla osaamisestasi tai uratavoitteistasi henkilökohtaisesti uravalmentajamme Heidi Hännikäisen kanssa.

Lisäksi voit keskustella uravalmentajamme kanssa luottamuksellisesti myös vaikeista työhön liittyvistä teemoista, kuten irtisanomisista ja lomautuksista. Henkilökohtaisilla keskusteluilla voidaan luoda uskoa tulevaisuuteen vaikeissakin tilanteissa. Tavoitat urapalvelumme sähköpostitse osoitteesta uravalmennus@lakimiesliitto.fi

Uravalmentajaamme Heidi Hännikäiseen saat myös yhteyden puhelimitse 09 8561 0308

Hyödyllistä tietoa koronasta löytyy myös seuraavista linkeistä:

•    Ytn
•    Työterveyslaitos