Lakimiesliiton ja Ranskan Instituutin suunnittelemat Ranskan kielikurssi ja tuleva opintomatka

Kielikurssien ja opintomatkan suunnittelua on jatkettu. Tässä lisätietoja molemmista. Kielikurssien osalta alla myös ilmoittautumisohjeet.

Opintomatka

Opintomatkan ajankohta näyttäisi sijoittuvan maaliskuulle 2020. Mitä luultavammin joko viikolle 12 tai 13 riippuen siitä, miten vierailukohteet varmistuvat. Asiasta tiedotetaan heti kun ajankohta on varmistunut.

Kielikurssit

Ranskan instituutilla on lauantaina 17.8. klo 11.00-14.30 avointen ovien päivä, jolloin kaikki ovat tervetulleita tutustumaan instituuttiin sekä sen kirjasto- ja kurssitoimintaan. Instituutti sijaistee osoitteessa Yrjönkatu 36, 3. krs, 00100 Helsinki.

Päivän aikana on monenlaista ohjelmaa ja kurssista kiinnostuneet voivat tällöin tehdä myös kielitasotestin. Mikäli tuo päivä kielitasotestille ei sovi, on mahdollista varata itselle sopiva ajankohta elokuussa ennen kurssien alkua. Syksyn kurssit alkavat 26.8.

Kurssivaihtoehdot ja hinnat

Kaikilla kursseilla on natiivit ranskankieliset opettajat.

Kurssimaksuun sisältyy myös kirjastokortti kurssin ajaksi (eli lainauspalvelua Ranskan instituutin kirjastoon ja verkkokirjasto Culturethèquen palvelut, jossa mm. runsaasti ranskalaisia sanoma- ja aikakauslehtiä). Kortin hinta on normaalisti 25€.

Ranskan kielen yleiskurssit (8-15 hlön ryhmissä/eri tasoisia aina alkeista lähtien) aina ma-, ti-, ke-iltaisin tai pe-aamuisin: 15 viikkoa x 1h30= 22h30 ajalla 26.8.-13.12.: 305 € / hlö

Ranskan kielen pienryhmäkurssien aikataulut järjestetään osallistujien toiveiden mukaan, 15 viikkoa x 1h30 / vko = 22h30, 26.8.-13.12.

1. Yleisranska

8-10 hlöä: 305 € / hlö

4-6 hlöä: 473 € / hlö

3 hlöä: 630 € / hlö

2 hlöä: 923 € / hlö

1. Juridinen ranska

8-10 hlöä: 380 € / hlö

4-6 hlöä: 548 € / hlö

3 hlöä: 705 € / hlö

2 hlöä: 998 € / hlö

Yksityiskurssit

1. Yksityiskurssit (1 hlö) / yleisranska
  • 10 tuntia: 675 €
  • 15 tuntia: 960 €
  • 20 tuntia: 1200 €
  1. Yksityiskurssit (1 hlö) / juridinen ranska
  • 10 tuntia: 780 €
  • 15 tuntia: 1140 €
  • 20 tuntia: 1480 €

Sisältö pienryhmä- ja yksityiskursseilla määritellään kurssiopettajan ja osallistujien kesken.

Verkkokurssi: 60 tuntia itseopiskelua verkossa, joista 12 tuntia opinto-ohjausta natiivin opettajan kanssa Skypen välityksellä. Verkkokurssin hinta on 500 €.

Ilmoittautumisohjeet

Kursseille ilmoittautuminen alkaa heti. Kannattaa ilmoittautua mahdollisimman pian, jotta voi varmistaa paikan kurssilla ja/tai varmistaa opettajan yksityiskurssille. Ilmoittautuminen suoraan kurssiosastolle Kreetta Ala-Kauppilalle: kreetta.ala-kauppila@france.fi. Kreetta Ala-Kauppilan tavoittaa myös puhelimitse numerosta: 09 25102 129. Häneltä voi kysyä myös lisätietoja kursseista.

Mikäli teitä on useampi tuttu, jotka haluavat osallistua samalle pienryhmäkurssille, olisi hyvä tehdä ilmoittautuminen koko ryhmälle samalla kertaa. Mikäli sinulla ei ole tuttuja, joiden kanssa haluat samaan ryhmää, Instituutti muodostaa sopivia ryhmiä.

Ilmoittautuessasi ilmoita 1) minkä kokoiseen ryhmään haluat, 2) mikä on suurin piirtein kielitasosi ja haluatko kielitasoteistin ja 3) millaista sisältöä toivot ja 4) mikä on toiveesi kurssin aikataulusta eli esim. mikä viikonpäivä sinulle sopisi.

Laittakaa ilmoittautumisviestin otsikkokenttään maininta ”Lakimiesliitto”.