Työ- ja virkasuhdeneuvonta

Työ- ja virkasuhdesuhdeneuvontamme auttaa jäseniä kaikissa työlainsäädäntöön liittyvissä tilanteissa kuten työsopimuksen laatimisessa, työpaikan vaihdokseen liittyvissä kysymyksissä, irtisanomisen uhatessa, perhepoliittisissa vapaissa tai vaikkapa vuosilomiin liittyvissä asioissa.

Aina kaikki ei kuitenkaan suju työpaikalla. Voit joutua pohtimaan asemaasi organisaatiojärjestelyjen, lomautuksen, irtisanomisen, työnantajan konkurssin tai yrityssaneerauksen johdosta. Lakimiehemme tarjoavat neuvotteluapua kiistatilanteissa. Mikäli neuvottelut eivät kuitenkaan tuota haluttua lopputulosta ja asia kannattaa viedä liiton ulkopuolisen asiamiehen avustuksella oikeuden ratkaistavaksi, käytössäsi on tietyin vakuutusehdoin liiton oikeusturva- ja vastuuvakuutus oikeudenkäyntikulujen korvaamista varten.

Työ- ja virkasuhdeasioista kannattaa kysyä myös työpaikkasi Jukolaiselta luottamusmieheltä tai Ylempien toimihenkilöiden neuvottelujärjestö YTN:n henkilöstöedustajalta tai yhteyshenkilöltä.

Ajasta ja paikasta riippumaton Oma luottamusmies -sivusto antaa nopeasti vastauksia yleisempiin työsuhteeseen liittyviin kysymyksiin. Jäsenillä on käytössä myös eLakimies-palvelu, johon kirjaudutaan jäsensivujen kautta.

Lakimies Petteri Kivelä, puh. 09 8561 0345, petteri.kivela@lakimiesliitto.fi (ensisijaisesti julkinen sektori)

Lakimies, VT Moa Fanta, perhevapaalla 1.11.2018 alk.
Lakimies, OTM Minna Rahja, puh. 09 8561 0338, minna.rahja@lakimiesliitto.fi (ensisijaisesti yksityinen sektori)

Lakimiesliiton toimisto on suljettu 8.-28.7.2019.
Työ- ja virkasuhdeneuvonta palvelee toimiston kiinni ollessa klo 8.30-15.

8.-22.7.2019 Minna Rahja 041 458 0035
23.-28.7.2019 Petteri Kivelä 041 458 0038