1.10.2019 16:30 – 1.10.2019 19:00 ← Takaisin

Hyvää asianajajatapaa vastaavat velvollisuudet luvan saaneilla oikeudenkäyntiavustajilla

Koulutus järjestetään tiistaina 1.10.2019 klo 16.30 – 19.00 Suomen Lakimiesliiton tiloissa, Uudenmaankatu 4-6 B, Ylähuone, 3. krs.

Kahvi klo 16.30 alkaen ja koulutus alkaa klo 17.00.

Oikeudenkäyntiasiamiehenä tai – avustajana voi toimia asianajaja, julkinen oikeusavustaja tai luvan saanut oikeudenkäyntiavustaja.

Luvan saaneiden oikeudenkäyntiavustajien laissa säädetyt erityiset velvollisuudet oikeudenkäyntiasiaa hoidettaessa ovat samankaltaiset kuin asianajajien ja julkisten oikeusavustajien velvollisuudet asianajajatavan perusteella. Hyvä asianajajatapa muodostuu Suomen Asianajajaliiton vahvistamista Hyvää asianajajatapaa koskevista ohjeista ja niitä koskevasta valvontaratkaisujen tulkintakäytännöstä.

Milloin velvollisuuksia on noudatettava? Kuinka asianajajien tapaohjeita tulkitaan? Mitä velvollisuuksien rikkomisesta voi seurata?

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin vastaa Suomen Asianajajaliiton yhteydessä toimivan riippumattoman valvontalautakunnan puheenjohtaja Harri Tuure.

Tilaisuus on suunnattu erityisesti luvan saaneille oikeudenkäyntiavustajille, mutta tilaisuuteen voi osallistua myös muut kiinnostuneet esim. asianajajat, tuomarit, syyttäjät ja oikeustieteen opiskelijat.

Ilmoittautuminen avautuu elo-syyskuun vaihteessa.

Lisätietoja antaa tarvittaessa Lakimiesliiton työelämäasioiden päällikkö Jaana Meklin, jaana.meklin@lakimiesliitto.fi, 0400 741686.