31.10.2018 16:30 – 4.12.2018 19:30

eri paikat← Takaisin

Koulutus tarjoaa osallistujille neljän illan keskustelufoorumin kokeneiden hallitusammattilaisten ja hallitustyön sparraajien johdolla, ja se on tarkoitettu sekä lakimiesuraa tehneille että liikkeenjohdossa toimineille juristeille.

Puheenvuorosarjaan valitaan osallistujiksi 20 hallitustyössä toimivaa tai siihen motivoitunutta kokenutta lakimiestä

Puheenvuorosarjaan voivat hakea Lakimiesliiton jäsenet eikä osallistumisesta peritä maksua. Ilmoittautuminen on päättynyt.

Jokainen koulutusilta sisältää juristitaustaisen hallitusosaajan puheenvuoron koko osallistujaryhmän osallistavine keskusteluineen. Kukin ilta alkaa klo 16.30 kahvituksella, varsinaisen ohjelma alkaa klo 17.

Lisätietoa puheenvuorosarjasta:
Eero Blåfield, johtaja, Henkilökohtainen kehittyminen
041 458 0021, eero.blafield@lakimiesliitto.fi

OHJELMA:

Tilaisuudet alkavat kahvituksella klo 16.30 - 17.00.

Aika: ke 31.10.2018

klo 17.00–19.30 Manne Airaksinen, Partner, Roschier

- Hallitustyö osakeyhtiölain näkökulmasta: tehtävät, vastuu ja Corporate Governance.
- Mitä hallitustyöskentely nykyään on käytännössä, mihin suuntaan koodit ja vaatimukset kehittyvät?

Paikka: Roschier, Attorneys Ltd., Kasarmikatu 21 A, Helsinki

Manne Airaksinen toimii Roschierin Yritysjohdon neuvonanto sekä Corporate Compliance & Investigations -praktiikoiden vetäjänä. Hän on erikoistunut yhtiöoikeuteen, pääomamarkkinatransaktioihin ja listayhtiöiden yritysjärjestelyihin. Hän on yksi Suomen johtavista yhtiöoikeusasiantuntijoista (mm. Chambers Europe, Chambers Global ja Who’s Who -julkaisujen mukaan), ja hän on mm. toiminut osakeyhtiölain kokonaisuudistuksen päävalmistelijana. Manne aloitti Roschierilla vuonna 2006 ja hänestä tuli toimiston osakas vuonna 2008. Hän on toiminut aiemmin Oikeusministeriössä sekä Elinkeinoelämän keskusliitto EK:ssa.

Aika: ke 21.11.2018

Klo 17.00 –19.30 Kirsi Komi, juristi ja hallitusammattilainen, hallituksen puheenjohtaja: Docrates Syöpäsairaala, Directors’ Institute Finland - hallitusammattilaiset ry

- Lakiasiainjohtajasta SOTE-yrittäjäksi ja hallitusammattilaiseksi - käytännön kokemuksia hallitustyöskentelystä.
- Yritysesittely: Docrates Syöpäsairaala

Paikka: Docrates Syöpäsairaala, Saukonpaadenranta 2, Helsinki

Pääasiallisen työuransa Komi on tehnyt Nokia-konsernin palveluksessa ensin lakimiehenä, sittemmin Nokia Networksin lakiasiainjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Vuodesta 2010 Komi on tehnyt päätoimisesti hallitustyötä ja toimii seuraavien yritysten hallituksessa: Citycon Oyj, Finnvera Oyj, Humana AB, Kansallisteatteri Oy, Lindström Invest Oy, Martela Oyj, Metsä Board Oyj, SPR:n Veripalvelu (pj). Komi on lisäksi Directors’ Institute Finland – hallitusammattilaiset ry:n ja Docrates Syöpäsairaalan hallituksen puheenjohtaja. Vuosina 2011-2016 Komi toimi Patria Oyj:n varapuheenjohtajana, vuonna 2016 Veikkaus Oy:n puheenjohtajana ja vuosina 2016-2018 Bittium Oyj:n hallituksessa.

Aika: to 29.11.2018

Kaisa Olkkonenklo 17.00 –19.30 Kaisa Olkkonen, toimitusjohtaja, SSH Communications Security Oyj, hallituksen jäsen Cargotec Oyj, John Nurminen Säätiö, hallituksen varapj Enfo Oyj

- Urapolku yritysjuristista ja yhteiskuntasuhdeammattilaisesta hallitustyöhön ja toimitusjohtajaksi
- Kokemuksia hallitustyöskentelystä voimavarahallituksessa ja governance-hallituksessa
- Yritysesittely SSH Communications Security Oyj

Paikka: Lakimiesliiton Ylähuone, 3.krs., Uudenmaankatu 4-6 B, Helsinki

Kaisa Olkkosella on pitkä kokemus erilaisista kansainvälisen liiketoiminnan johtotehtävistä. Hänellä on takanaan ura Nokialla juridiikan ja yhteiskuntasuhteiden parissa, ja tällä hetkellä hän  on suomalaisen tietoturvaratkaisuja  toimittavan pörssilistatun SSH Communications Security Oyj:n toimitusjohtaja. Hän on myös Cargotec Oyj:n hallituksen ja tarkastusvaliokunnan jäsen, Enfo Oyj:n hallituksen varapuheenjohtaja ja John Nurmisen Säätiön hallituksen jäsen. Hän toimii myös sijoittajana ja neuvonantajana kolmessa digitalisaatiota hyödyntävässä start up -yrityksessä.

Aika: ti 4.12.2018

klo 17.00–19.30 Kalle Soikkanen, Partner, Stanton Chase International Oy

- Viimeisin hallitusvalintakierros, ketkä tulivat valituiksi? Ominaisuudet ja elinkaari.
- Miten tulla kyvykkääksi hallituksen jäseneksi?

Paikka: Lakimiesliiton Ylähuone, 3. krs., Uudenmaankatu 4-6 B, Helsinki

Kalle Soikkanen on varatuomari, jolla on 20 vuoden kokemus pörssiyhtiöistä ja 12 vuoden kokemus johdon suorahausta.

Ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.