26.2.2020 13:00 – 26.2.2020 15:00

Paikka

Uudenmaankatu 4-6 B, 3. krs., 00120, Helsinki, Lakimiesliitto, Ylähuone← Takaisin

Asianajoala + perhe – mahdoton yhtälö?

Lakimiesliiton suosittu perhevapaaverkosto jatkuu myös vuonna 2020. Verkoston puitteissa jäsenillä on mahdollisuus saada vertaistukea, säilyttää yhteys työelämään ja keskustella ajankohtaisista teemoista.

Nyt on vuorossa vuoden ensimmäinen tilaisuus ja mukaan mahtuu jälleen 20 vanhempaa lapsen kanssa. Tällä kertaa keskustellaan siitä, minkälainen on perheellisten asema asianajoalalla ja yleensä juristitehtävissä. Tule jakamaan ajatuksiasi ja kokemuksiasi muille.

Alustajana tilaisuudessa on Iina-Mari Supperi, joka työskentelee counselina Asianajotoimisto Bird & Birdillä ja on työskennellyt asianajoalalla opiskeluajoista lähtien. Hän toimii myös Asianajajaliiton Nuorten valiokunnan puheenjohtajana.

Asianajouran ja perheen yhdistämiseen liittyviin kysymyksiin Iina-Mari on paneutunut paitsi päivittäin omassa arkielämässä taaperon äitinä myös muun muassa Asianajajaliiton 100-vuotisjuhaproduktion Sinisen Laatikon ja sittemmin Asianajajaliiton toteuttaman perheellisten ja naisten asemaa asianajoalalla koskevan tutkimuksen yhteydessä.

Perheen ja työn yhdistämiseen liittyvät haasteet korostuvat erityisesti naisten osalta. Kyse ei ole vain sukupuolten välisestä tasa-arvosta, vaan aidosti myös siitä, miten parhaat tekijät saadaan pidettyä alalla.

supperi.jpg (593 KB)

Tilaisuuden vetäjänä toimii Lakimiesliiton Eero Blåfield.

Osallistujille on kahvitarjoilu, hedelmiä sekä pienille vieraille soseita.

Tervetuloa mukaan!

Ilmoittautumiset 23.2.mennessä