Uutisen päiväys

29.11.2016← Takaisin

Lakimiesliiton hallituksen puheenjohtajaksi Antero Rytkölä

Suomen Lakimiesliiton valtuuskunta on 29.11. Helsingissä pidetyssä syyskokouksessaan valinnut liiton hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi vuosiksi 2017-2018 apulaispoliisipäällikkö Antero Rytkölän. Hän voitti puheenjohtajuudesta käydyssä vaalissa asianajaja Antti Sorjosen äänin 21-15.

Uusina jäseninä liiton hallitukseen valittiin asianajaja Katriina Vierula ja associate Jesse Viljanen. Valtuuskunta valitsi Antti Sorjosen jatkamaan hallituksen jäsenenä. Muut Lakimiesliiton hallituksen jäsenet ovat hovioikeudenneuvos Kari-Matti Kauppila, vanhempi oikeuskanslerinsihteeri Pekka Liesivuori, ma. hovioikeudenneuvos Petra Spring, johtaja Jyri Terämaa ja opiskelijajäsen Sini Tervo. Lakimiesliiton puheenjohtaja on hovioikeudenlaamanni Asko Nurmi ja varapuheenjohtaja professori Tuula Linna.

”Oikeusvaltion arvojen ylläpitäminen nykyisinä tiukkoina aikoina on iso haaste. Lakimiehillä on tässä keskeinen rooli. Lakimiesliitto haastaa kaikki tahot työhön oikeusvaltion kehittämiseksi ja puolustamiseksi”, Antero Rytkölä linjaa.

Lisätietoja:

Hallituksen puheenjohtaja (1.1.2017 alkaen), apulaispoliisipäällikkö Antero Rytkölä, 050 303 9104, antero.rytkola@poliisi.fi

Viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Mikko Salo, 041 458 0033, mikko.salo@lakimiesliitto.fi