Uutisen päiväys

09.09.2015← Takaisin

Lakimiesliitto mukana Akavan rintamassa – valmius neuvotteluihin olemassa edelleen

Yhdessä muiden akavalaisten liittojen kanssa Lakimiesliitto on sitä mieltä, että maan hallituksen valitsema saneleva lähestymistapa Suomen talouden kysymysten ratkaisemiseen on väärä.

”Meillä on ollut jo pitkään halua neuvotella yhteiskuntasopimuksesta ja olemme edelleen valmiita keskustelemaan siitä, miten viiden prosentin kilpailukykyhyppy saadaan aikaan”, sanoi Lakimiesliiton toiminnanjohtaja Jorma Tilander tämänpäiväisen Akavan hallituksen kokouksen jälkeen.

”Valtion talous on saatava kuntoon ja ymmärrämme sen hyvin. Me olemme valmiit rakennepoliittisiin uudistuksiin, mutta sopimusvapauteen puuttumista emme hyväksy”, Tilander toteaa. ”Jatkamme Akavassa keskustelua tilanteesta ja tuomme edelleen esille rakentavia ehdotuksia taloudellisen tilanteen parantamiseksi.”

Tilander muistuttaa, että Lakimiesliiton jäsenistö vastaa eri tehtävissä sekä julkisella että yksityisellä sektorilla toiminnoista, jotka ovat yhteiskuntamme ydintehtäviä. ”Meidän jäsenistömme kantaa eri tehtävissä ja sektoreilla ison vastuun ja tekee suomalaiselle yhteiskunnalle erittäin arvokasta työtä. Yhdessä muiden akavalaisten liittojen kanssa olemme valmiita keskustelemaan, mutta saneluun emme taivu”, Tilander sanoo.