Uutisen päiväys

07.03.2022← Takaisin

Lakimiesliitto mukana valtakunnallisessa edunvalvontavaltuutuskampanjassa

Digi- ja väestötietovirasto käynnistää toukokuussa kolmivuotisen kampanjan, jolla lisätään edunvalvontavaltuutuksen yleistä tunnettuutta. Myös juridiikan palveluntarjoajilla on mahdollisuus ottaa osaa kampanjaan. Kampanjan tavoitteena on nostaa yhteisvoimin edunvalvontavaltuutus yhteiskunnalliseksi puheenaiheeksi ja osaksi joka kansalaisen asiakirjasalkkua.

Mukaan kampanjaan ovat Lakimiesliiton lisäksi jo lupautuneet muun muassa oikeusministeriö, valtiovarainministeriö, Vanhustyön Keskusliitto, Eläketurvakeskus, Muistiliitto ja Marttaliitto.

Digi- ja väestötietovirasto haastaa kampanjaan mukaan edunvalvontavaltuutuksen kannalta keskeisiä toimijoita. Tervetulleita ovat myös yritykset, joilla on edunvalvontavaltuutukseen liittyviä palveluita.

Omissa käsissä -kampanjan ensimmäinen vaihe käynnistyy toukokuussa.

Palveluntarjoajat mukaan maksuttomasti

Edunvalvontavaltuutusten laadintaan liittyviä palveluita tarjoavat yritykset voivat osallistua kampanjaan maksuttomasti hyödyntämällä Digi- ja väestötietoviraston tuottamaa viestintä- ja markkinointiaineistoa omissa kanavissaan.

Lisäksi yhteistyökumppaneilla on mahdollisuus hankkia 4 000 euron vuosimaksulla erillistä näkyvyyttä kampanjassa. Tällöin yritys saa kampanjasivuille lyhyen esittelyn tarjoamistaan palveluista ja linkin sivuilleen sekä logonäkyvyyttä. Organisaatioiden maksuilla hankitaan mainostilaa kampanjalle.

Ilmoittaudu mukaan

Jos kiinnostuit kampanjasta, ilmoittauduthan mukaan viimeistään 15.3. mennessä
Digi- ja väestötietoviraston viestintään: dvv.viestinta@dvv.fi.

Ilmoittautumalla saat tarkempaa tietoa kampanjasta ja virasto kutsuu sinut kampanjan aloitusinfoon.

Kampanjaa koskeviin kysymyksiin vastaa lisäksi DVV:n viestintä- ja markkinointijohtaja Liinu Lehto p. 0295 535 385.

Kampanjan viestintä- ja markkinointiaineistoa tulee käyttää DVV:n antamien ohjeiden mukaan. Viranomaisena Digi- ja väestötietovirasto ei voi suositella yksittäisten yritysten palveluita.