Uutisen päiväys

06.08.2021← Takaisin

Lakimiespäivää ei järjestetä lokakuussa 2021

Pahentuneen koronatilanteen vuoksi Lakimiespäivää ei järjestetä 1. lokakuuta. Päätökset seuraavan Lakimiespäivän ajankohdasta tehdään myöhemmin. Ilmoittautumisen vuoden 2021 Lakimiespäivään oli tarkoitus käynnistyä maanantaina 9. elokuuta.

– Päätöksen taustalla on koronatilanteen pahentuminen heinäkuun aikana ja sen aiheuttama epävarmuus koko alkavan syksyn yleisötapahtumien toteutukseen, toteaa Lakimiesliiton puheenjohtaja Tuula Linna.

– Finlandia-talon suuri sali mahdollistaa sinällään turvalliset puitteet suurtenkin yleisötilaisuuksien järjestämiseen. Luento-osuuksien ohella keskeinen osa Lakimiespäivää ovat kuitenkin osallistujien kohtaamiset taukojen, messujen ja iltaohjelman aikana. Tässä tilanteessa näiden kohtaamisten turvallinen toteuttaminen on käytännössä mahdotonta. Tapahtuma on siis järkevintä siirtää, Linna jatkaa.

Lakimiespäivän ohjelmassa oli tarkoitus pureutua muun muassa työssä jaksamiseen, hyvään hallintoon, sosiaalisen median mahtiin ja yhteiskunnallisista kriiseistä selviytymiseen.

– Nämä aiheet eivät todellakaan vanhene ja esimerkiksi työssä jaksaminen on vahvasti esillä toiminnassamme jatkossakin, Linna vakuuttaa.

Lakimiespäivän yhteydessä oli tarkoitus järjestää myös perinteiset Lakimiesmessut ja Oikkareiden Rekrymessut. Myös nämä tapahtumat siirtyvät tulevaan.