Uutisen päiväys

10.09.2021← Takaisin

Lakimiesten työttömyyskassa ja Lääkärien työttömyyskassa sulautuvat yhdeksi kassaksi

Lakimiesten työttömyyskassa ja Lääkärien työttömyyskassa ovat päättäneet sulautumisesta yhdeksi kassaksi. Lakimiesten työttömyyskassa sulautuu Lääkärien työttömyyskassaan 1.1.2022 ja uusi yhteinen kassa toimii nimellä Lakimiesten ja Lääkärien työttömyyskassa (LL-kassa).

– Työttömyyskassat ovat juridisesti ja taloudellisesti itsenäisiä toimijoita. Näin ollen työttömyyskassojen yhdistyminen ei siis myöskään vaikuta mitenkään Lakimiesliiton tai Lääkäriliiton toimintaan. Liitot jatkavat tietenkin itsenäistä toimintaa kuten ennenkin, korostaa Lakimiesliiton toiminnanjohtaja Jore Tilander.

– Kassojen yhdistyminen on hyvä asia. Uusi kassa on taloudellisesti entistäkin vahvemmalla pohjalla ja jäsenmaksun voi ennakoida pysyvän matalalla, Tilander toteaa.

Työttömyyskassojen yhdistyminen ei vaadi kassojen jäseniltä mitään toimia, vaan jäsenyys jatkuu uudessa kassassa automaattisesti. Kassan jäsenmaksun voi suorittaa Lakimiesliiton jäsenmaksun yhteydessä kuten ennenkin.

Lue lisää Lakimiesten työttömyyskassan nettisivuilta