Uutisen päiväys

23.11.2021← Takaisin

Liiton jäsenmaksu pysyy ennallaan – työttömyyskassan jäsenmaksu laskee liki puolella

Lakimiesliiton valtuuskunta vahvisti 22.11.2021 kokouksessaan, että liiton jäsenmaksu pysyy ennallaan vuonna 2022 ja on 300 euroa.

Lakimiesliiton jäsenmaksun lisäksi jäsenet maksavat tyypillisesti myös Lakimiesten työttömyyskassan jäsenmaksua. Maksut voi hoitaa samalla suorituksella.

Työttömyyskassan jäsenmaksu on ensi vuonna 30 euroa. Työttömyyskassan jäsenmaksu on ollut kuluvana vuonna 59 euroa, joten maksu laskee 29 euroa.

Lakimiesten työttömyyskassa ja Lääkärien työttömyyskassa yhdistyvät vuodenvaihteessa ja muodostavat uuden Lakimiesten ja lääkärien työttömyyskassan, LL-kassan.

– Lakimiesliiton osalta pidämme tärkeänä, että emme lähde korottamaan jäsenmaksuamme. Tämä onkin jo viides vuosi, kun maksuun ei tehdä muutosta. Kassan jäsenmaksun laskeminen tekee toki liittoon ja kassaan kuulumisen yhteishinnan entistäkin edullisemmaksi, toteaa Lakimiesliiton toiminnanjohtaja Jore Tilander.