Uutisen päiväys

10.10.2018← Takaisin

Oikeus ja kohtuus -palkinto Jorma Saloheimolle

Lakimiesliitto on myöntänyt vuoden 2018 Oikeus ja kohtuus -palkinnon Työtuomioistuimen presidentti Jorma Saloheimolle elämäntyöstä työoikeuden parissa.

Jorma Saloheimo on oikeustieteen tohtori ja työoikeuden dosentti. Hän on toiminut työtuomioistuimen presidenttinä, työtuomioistuinneuvoksena, työtuomioistuimen toisena puheenjohtajana ja työneuvoston puheenjohtaja.

Helsingin yliopistossa hän on työskennellyt työ-, hallinto- ja yksityisoikeuden assistenttina, tutkijana, dosenttina sekä apulaisprofessorina. Hän on toiminut myös Joensuun yliopistossa työoikeuden dosenttina sekä Lappeenrannan teknillisessä korkeakoulussa yritysjuridiikan professorina. Lisäksi Saloheimo on toiminut lainvalmistelutehtävissä oikeusministeriössä. Saloheimo on julkaissut useita teoksia ja lukuisia artikkeleita työsuojeluun ja tasa-arvoon liittyvistä oikeudellisista kysymyksistä.

Oikeus ja kohtuus -palkinnon tarkoituksena on korostaa korkealaatuisen oikeudenhoidon ja oikeusvaltion merkitystä yhteiskunnassa.

Oikeus ja kohtuus -palkinto jaetaan nyt toista kertaa. Ensimmäinen palkinto myönnettiin vuonna 2016 yhteistoiminta-asiamies Harri Hietalalle.

Lisätietoja:
Jore Tilander, toiminnanjohtaja, Lakimiesliitto, p. 041 458 0030