Uutisen päiväys

23.01.2020← Takaisin

Yliopistosektorin neuvottelijat aloittavat työehtosopimusneuvottelut yhteisellä seminaarilla

Neuvottelut yliopistojen työehtosopimuksista alkavat perjantaina 7. helmikuuta. Palkansaajien ja työnantajan edustajat ottavat vauhtia neuvotteluihin seminaarissa Kirkkonummen Majvikissa tänään 23. tammikuuta.

Esillä ovat helmikuussa alkavien neuvottelujen periaatteet ja neuvottelukokoonpanot sekä edellisessä työehtosopimuksessa sovittujen työryhmien lopputulokset.

Aloitusseminaarissa puhutaan myös siitä, miten maan hallitusohjelma huomioi yliopistojen kehittämisen.

Yliopistojen henkilöstöä työehtosopimusneuvotteluissa edustavat akavalainen Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO, STTK:lainen Ammattiliitto PRO ja SAK:lainen Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL. Työnantajien neuvottelija on Sivistystyönantajat ry.

JUKOn yliopistosektorin neuvottelijat ovat neuvottelupäällikkö Katja Aho JUKOsta, toiminnanjohtaja Tarja Niemelä Professoriliitosta, yliopistoasiamies Hanna Tanskanen OAJ:sta, neuvottelupäällikkö Petri Toiviainen Yhteiskunta-alan korkeakoulutetuista ja edunvalvontajohtaja Mia Weckman Tieteentekijöiden liitosta.

Lakimiesliitto tiedottaa neuvottelujen etenemisestä.

Neuvotteluja kannattaa seurata myös JUKOn verkkosivuilta www.juko.fi, JUKOn Facebookista ja Twitterissä @JUKOry #neuvotellen2020 #sopien2020.